۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

برجام به سرانجام رسید !!

برجام به سرانجام رسید !!
==============
پریود شده است
تهران را می گویم
وقتی صبح از خواب بیدار شد
و گوینده ی اخبار اقتصادی رادیو ,
اعلام کرد :
دلار به قیمت سابق باز گشت
یک دلار آمریکا ,
هفتاد ریال ایران ...
من رفتم سیگار بخرم
وینستون چهار خط
فروشنده گفت : سه تومن
و من سه هزار تومن پول یک بسته را دادم
صد بسته سیگار وینستون چهار خط گرفتم
برجام را نگاه کن
به سرانجام رسیده است
همه چیز ارزان شده است :
نان سنگگک دانه ای چهار ریال
و موز شیرین وارداتی کیلویی پنجاه ریال
اکنون من با صدهزار تومن
می توانم یک برج در قیطریه بخرم
و سی هزار تومانی را
که برای خریدن ناهار کنار گذاشته بودم
بدهم یک پرشیای صفر بخرم
تحریم ها بر داشته شد
تحریم ها برداشته شد
راه پاریس باز است
و رفتن به لندن و نیویورک ,
به آسانی میسر شد
آژانس هواپیمایی مروارید اعلام کرده است
با بیست هزار تومن
می توان یک سفر سیاحتی یک ماهه
به ایتالیا و آنتالیا و پاتایا داشت
تحریم ها بر داشته شد
تحریم ها برداشته شد
دست زن و بچه ام را می گیرم
و با ده هزار تومن ,
به فروشگاه هاکوپیان می روم
و هر چه لباس می خواهم برای شب عید می خرم
امسال حتما باید در کنسرت نوروزی شکیرا
در دوبی شرکت کنیم
و اگر بشود حتما سری هم به کنسرت های آنتالیا خواهیم زد
برجام به سرانجام رسیده است
جشن بگیرید
شیرینی پخش کنید
باز هم می توان یک کیلو پسته را با هفت تومان
و برنج اعلا را با چهار تومان خرید
و دست ها را
به علامت پیروزی بالا برد
دوران سختی ها به پایان رسیده است
روزهایی که پسته را کیلویی خدات تومن
و برنج را کیلویی ده هزار تومن می خریدیم
ببین بنزین دوباره لیتری شیش زار شده است
برجام به سرانجام رسیده است
زنده باد ظریف
زنده باد ضخیم
و این شهر پریود
می رود تا دوران عادت ماهانه را
به پشت شهر بگذارد !!
اکبر درویش . 28 دی ماه سال 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر