۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

دیوار نامهربانی !!


از باغ ها ,
دزدی کرده ام
اما از بانک ها ,
نه !!
یک واحد آپارتمان کوچک
باقی مانده ی عصر دقیانوس ,
در خیابان شکوفه دارم
اما آن برج های بلند
در لویزان و آجودانیه و قیطریه ,
از آن من نیست
زمانی ,
یک اتوموبیل قراضه ی پیکان داشته ام
اما با بوگاتی و مازراتی و لگسوز ,
هیچ رابطه ی خویشاوندی ندارم
پس ,
نتیجه می گیریم
اشتباهی مرا گرفته اید
من نه آقای " م . ن " هستم
و نه آقای " ن . م "
به کاهدان زده اید
احتکارها کار کس دیگری بوده است
و اختلاس ها ,
چه می دانم نمی دانم که می دانم !!
آن دکل نفتی هم ,
که یک روز باد آمد
و آن را با خود برد ,
در جیب من جا نمی شود
و آن کس هم که سه هزار میلیارد اختلاس کرد ,
حتما بنده ی خدا محتاج بوده است
شاید نان شب نداشته است !
بی هوده شلوغش کرده اند
روی دیوار مهربانی !!
نوشته شده بود :
احتیاج نداری اینجا بگذار ...
مردم هم ,
پول هایی را که احتیاج نداشتند ,
در بانگ گذاشتند
در آن سوی دیوار مهربانی هم نوشته شده بود :
نیاز داری بردار ...
و آقای " م. ن "
و آقای " ن . م "
احتیاج داشتند
و برداشتند !
یازده هزار میلیارد دلار هم ارزش دارد
که این همه سر و صدا راه انداخته اند ؟
حتما من و تو که بر نداشته ایم
نیازمند نبوده ایم
بیایید دست به دست هم دهیم
به این نیازمندان هزاران هزار میلیاردی کمک کنیم !
اکبر درویش . 26 دی ماه سال 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر