۱۳۹۹ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

چگونه در خانه بمانم !؟

می گویند :
در خانه بمانید
" #قرنطینه_خانگی "
راست هم می گویند
باید در خانه ماند
تا هم خود را از #ویروس_کرونا در امان داشت
و هم ناقل ویروس به دیگران نشد !

درست است
من هم دوست دارم در خانه بمانم
تا چند روزی هم ،
در کنار خانواده باشم
تا خود را در معرض بیماری قرار ندهم
تا بودن در کنار خانواده را ،
پس از سال ها کار مشقت بار
تجربه کنم

درست است
اما ،
من چگونه می توانم در خانه بمانم
وقتی اگر یک روز ،
به سر کار نروم
باید با دست خالی به خانه بر گردم
و با نگاه های منتظر بچه هایم روبرو شوم
گرسنه گی فرزندانم را چگونه تحمل کنم
کرایه خانه ام را چگونه پرداخت کنم
و روزهای بیکاری را ،
به امید کدامین دست ،
پشت سر بگذارم !؟

درست است
اما من نمی توانم در خانه بمانم
من مجبورم هر روز به سر کار بروم
تا بتوانم شکم زن و فرزندانم را ،
سیر کنم

درست است
این ویروس قاتل ،
به دنبال قربانی می گردد
اما نگاه خانواده ی من هم ،
هر شب به دست من دوخته شده است
چاره ای ندارم
کار دیگری نمی توانم بکنم

درست است
اما من چگونه می توانم در خانه بمانم
وقتی خانواده ام محتاج نان شب هستند
وقتی دست هایم خالی است !؟

باز مانند هر روز ،
از خواب که بیدار شدم ،
به سر کار می روم
مردن از #ویروس_کرونا ،
مرا بسیار خوش تر است
از این که در خانه بمانم
و شاهد مرگ عزیزانم ،
از گرسنه گی و فقر باشم !

اکبر درویش . ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۹

#اکبر #درویش #اکبر_درویش #شعر #شعر_معاصر #درد_معاصر #شعرهای_اکبر_درویش #شعر #اجتماعی #کرونا_ویروس #در_خانه_بمانیم#کرونا_را_جدی_بگیریم#همدلی#همدردی#به_یاری_هم_بشتابیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر