۱۳۹۳ تیر ۲۶, پنجشنبه

جرم آدم ها !!

آه
این آدم ها
چه گناهی کرده اند
چه جرمی مرتکب شده اند
که اینگونه ملتمسانه
دست به دعا بر می دارند
داد استغفار دارند
زجه می زنند
شیون می کنند
اشگ می ریزنند
و فریاد الهی العفو الهی العفو سر می دهند !؟

می دانم
جرم آن ها
این است که خدای شان
آن ها را
بی آن که خود انتخاب کنند
به جبر
ساکن زمین نموده است
تا هر روز
یا قربانی کنند
یا قربانی شوند !!

اکبر درویش . 3 مرداد ماه سال 1392

این توضیح واضحات را گفتم که اضافه کنم تا خوانندگان بدانند که این شعر به هیچوجه در رابطه با ااین تصویر نوشته نشده و من با تمام وجود به کسانی که در راه آرمان های انسانی و در راه آزادی و عدالت از جان خود گذشته اند احترام خاصی قائل هستم . من این تصویر را انتخاب کرده ام تا نشان دهم در یک سو کسانی را که در راه مردم قربانی می شوند و در سوی دیگر کسانی که با بیرحمی تمام مردم را قربانی می کنند .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر