۱۴۰۲ مرداد ۱۲, پنجشنبه

سمفونی بشارت

 


تا این که یکنفر از میان جمعئیت،
عیسی را خواند و گفت :
تو چه کسی هستی ؟
و عیسی گفت :
من کسی نیستم
دیگری پرسید :
خودت را به ما بشناسان
تا پیرو تو گردیم
عیسی جواب داد :
هرگاه خودتان را شناختید
مرا نیز خواهید شناخت !

ولوله ای در جمعئیت افتاد
کس دیگری پرسید :
آیا تو پیام آوری هستی
که بنی اسرائیل سال های سال
انتظارش را می کشید
موعودی که باید ظهور می کرد
تا قوم اسیر بنی اسرائیل را ،
از بند مشرکان و ستمگران رها سازد
اگر تو او هستی ،
بگو تا همراه و هم پیمان تو شویم !؟

و باز پرسشی دیگر :
می گویند تو پسر خدا هستی
آیا حقیقت دارد ؟

عیسی لحظه‌ای مکث کرد و گفت :
من نه فرزند خدا هستم
و نه فرزند کس دیگری
و نه آن کسی که رسالت دارد
تا قوم بنی اسرائیل را به آزادی برساند
اما بشارتی برای شما دارم
و همه مشتاق و سراپا گوش ،
پرسیدند : چه بشارتی !؟

عیسی جواب داد‌ :
هر کس در راه آزادی پیکار می کند
پسر خداست
هر کس که سودای عدالت در سر دارد
پسر خداست
پسر خدا ،
کسی ست که دشمن ظلم و ستم است
که یاور مظلوم
و دشمن ظالم است

پس گفتند :
اکنون دانستیم تو بشارت خدا هستی
عیسی جواب داد :
کاش بودم
اما دریغا ،
جز عشق و محبت ،
کلام دیگری ندارم تا با شما در میان بگذارم
من ناجی بنی اسرائیل نیستم
من آزادی و عدالت را ،
برای تمام مردم دنیا آرزو می کنم

صبور باشید
شما هر کدام می توانید پسر خدا باشید
اما بدانید که
در روزهای نیامده اتفاقی خواهد افتاد
که سخت و دشوار باور خواهید کرد

مردم با حیرت پرسیدند :
چه پیش خواهد آمد
آیا قوم بنی اسرائیل از بند بردگی آزاد خواهد شد
آیا تو قیام خواهی کرد
و بساط فریسیان را به هم خواهی ریخت !؟

عیسی در جواب گفت :
صلیب من در حال ساخته شدن است
من مصلوب می شوم
اما نه برای این که ،
گناهان شما را به گردن بگیرم
شاید با ریختن خون من ،
شما به آگاهی برسید
و از زندان جهل رها شوید

چون آن چه دنیای شما را
چنین درهم و آشفته کرده‌ است ،
این ظلم و ستمگری
این بی عدالتی ،
نتیجه ی جهل و نادانی شماست

اگر می خواهید آزادانه زندگی کنید
اگر در پی عدالت و مساوات هستید
باید از زندان جهل رها شوید
که جهل و نادانی بزرگ ترین دشمن انسان است

چند روز بعد ،
عیسی بر صلیب کشیده شد
در حالی که زیر لب می گفت :
خدایا ،
کی این مردمان از زنجیر جهل رها خواهند شد !؟

اکبر درویش . ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۲
انجیل به روایت من

#akbar#darvish#akbardarvish# #اکبر #درویش #اکبر_درویش #شعر# شعر_اجتماعی #انجیل_به_روایت_من#شعرهای_اکبر_درویش #شعر_نو#شعر_روز




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر