۱۳۹۳ فروردین ۴, دوشنبه

عاشقانه

من از تمام جهان ,
تنها عاشقانه ای دارم
که در وصف چشم های تو ,
سروده شده است

چشم هایی که ,
هر قلندر خانه به دوشی را
عاشق می کند

چشم هایی که ,
هر آوازه خوان دوره گردی را
شاعر می کند

چشم هایی که ,
تا نهایت ایمان می برد
و کافر می سازد

و جز چشم های تو ,
نه قبله ای دارم
نه پیامبری
و نه کتابی ...

بگذار چشم هایت از آن من باشد
دیگر هیچ چیز نمی خواهم

در خانه ی چشم های تو
معتکف خواهم شد
روزها را
شب ها را ...
ماه ها را
سال ها را ...
جز چشم تو نخواهم دید
جز چشم تو نخواهم گفت
جز چشم تو نخواهم خواند
و جز چشم تو ,
هیچ خدایی را ستایش نخواهم کرد

کافر شده ام
آری
به تمام خدایان عالم کافر شده ام
اکنون ,
تنها پیامبر من ,
نگاه توست
که می تواند مرا به راه عشق رهنمون شود

بگذار چشم هایت از آن من باشد
دیگر هیچ چیز نمی خواهم

اکبر درویش
آخرین شعر سال 1392

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر