۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

به من رای بدهید !!

به من رای بدهید
با کد انتخاباتی شماره صفر صفر صفر صفر
قول می دهم در روز ،
بیش از یک بسته وینستون قرمز نکشم
و ته سیگارهایم را ،
در سطل زباله ی شهرداری بیندازم !

به من رای بدهید
کوچه ها را بن بست اعلام می کنم
تا بچه ها بتوانند راحت فوتبال بازی کنند
و آیفون های تصویری را ممنوع می کنم
تا پسربچه های شیطون و شریر ،
راحت بتوانند زنگ در خانه ها را بزنند
و فرار کنند

به من رای بدهید
بلیط های کنسرت گوگوش را رایگان می کنم
و رقص با جنیفر لوپز را مجاز
به هر نفر ماهی نیم کیلو چایی می دهم
اما کشیدن قلیان را ممنوع می کنم

به من رای بدهید
تنها یک خانه ی ۲۰۰ متری سه خوابه می خواهم
به یک ماشین جیپ هم قانعم
و یک ویلای معمولی هم در یک گوشه ی شمال
قول می دهم باقی درآمدم را ،
خرج الاغ های بی پالون و خرهای چموش کنم

به من رای بدهید
کارخانه آدامس پی کی را به اینجا می آورم
تا کارخانه خروس قندی برود به فنا
و روغن قو را وادار می کنم
که در هر قوطی روغن ،
یک عدد سکه ی دویست تومانی بگذارد

به من رای بدهید
من آدم ولگردی نیستم
و درست است که خر ،
پیش من پروفسور عبدالغدیر خان است
اما با این کارتان ،
مرا از بیکاری نجات داده اید
و زن و بچه ی مرا به نون و نوایی رسانده اید

به من رای بدهید
قول می دهم به تمام بچه ها ،
یک بادبادک‌ رنگی بدهم
تا در تابستان هوا کنند
و دوباره صنایع بادبزن های دستی را احیا خواهم کرد

به من رای بدهید
قول می دهم چنان قفل ها را روغن کاری کنم
که جناب خان راحت با کلید بارشان کند
و متروی کویر لوت تا برهوت را ،
باز گشایی کنم
تا شاهد مهیج ترین فیلم تاریخ سینما
سقوط در دره بلا باشید

به من رای بدهید
حتی جوکر ،
مانند من نمی تواند نقش روانی را بازی کند
و یک تیمارستان هزار تخت خوابی بسازد
و اون جایزه ی اسکارش را
که الهی بخورد تو سر گروهبان گارسیا
به زورو هدیه بدهد

به من رای بدهید !!

اکبر درویش. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
#اکبر #درویش #اکبر_درویش #شعر #شعر_معاصر #طنز#شعرهای_اکبر_درویش#انتخابات#رای


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر