۱۳۹۹ بهمن ۱۲, یکشنبه

کاش می شد !؟


کاش می‌شد
با بوسیدن لب‌های تو ،
صلح و آشتی را به تمام دنیا هدیه می‌کردم
آن گاه ،
آنقدر لب بر لب‌های تو می‌گذاشتم
تا تمام مردم جهان
به صلح و وحدت برسند

کاش می‌شد
با نگاه کردن در چشم‌های تو ،
جنگل‌ها سرسبز می‌شدند
کویرها آباد می‌گشتند
و رودها خروشان
تا به دریا برسند
آن گاه ،
خواب و خوراک را ،
بر خود حرام می‌کردم
و تمام عمر ،
معتکف چشم‌های زیبای تو می‌شدم
در چشم‌های تو زندگی می‌کردم
در چشم‌های تو نفس می‌کشیدم
و با چشم‌های تو عشقبازی می‌کردم

کاش مرا در آغوش می‌گرفتی
و آرامش ،
به این جهان پر از اضطراب و دغدغه ،
بازمی‌گشت
کاش می‌شد تو را در آغوش بگیرم
آن گاه باور می‌کردم
که در امن ترین نقطه ی جهان ,
ماوا گرفته ام

چقدر خوب است
در جهانی زندگی کنیم
که همه در صلح و وحدت باشند
که آزادی و آبادی باشد
که عدالت باشد
و مکان امنی ,
برای رسیدن به آرامش ...

کاش می شد
کاش می شد ... !؟


#akbar #darvish #akbardarvish # اکبر #درویش #اکبردرویش #شعر #شعرهایاکبردرویش #شعر #اجتماعی #شعرمعاصر #شعر




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر