۱۳۹۳ آذر ۱۰, دوشنبه

سمفونی عاشقانه


بگو :
" دوستت می دارم "
تمام عاشقانه های جهان را
به نام تو رقم خواهم زد
تو را به نام صدا می کنم
تا تمام مناره ها و محراب ها ,
اسم تو را اذان کنند
و نام تو را متبرک سازند
تا تو را در هر طلوع و غروب ,
آواز کنند
در شعرها
در سرودها
وقتی که همسرایان همه آواز می شوند
در محراب کلیساها
و نان و شراب را
از دست عیسا می گیرند
تا میان تمام مردم دنیا قسمت کنند

بگو :
" دوستت می دارم "
بهار را ,
در هر کوچه جار خواهم زد
تا خواب زمستانی گل ها پریشان شود
تا فصل ها
همه آوازه خوان گنجشک های عاشق شوند
قلب را ,
قبله ی تمامی مردم جهان خواهم ساخت
و هر روز بر نگاه تو نماز خواهم خواند

بگو :
" دوستت می دارم "
تمام کوچه پس کوچه های دنیا را
ستاره باران خواهم کرد
بر شهرها
رنگین کمانی خواهم پاشید
و بارانی خواهم بارید
تا کینه ها شسته شود
تا جز امید
هیچ بذر دیگری در دل خاک نروید

بگو :
" دوستت می دارم "
پرنده خواهم شد
پرواز خواهم کرد
آغوش خواهم شد
بوسه خواهم کاشت
نفرت را از دل آدمیان خواهم دزدید
و گل سرخی به دست شان خواهم داد
عشق خواهم بخشید
مهر خواهم ورزید
دست ها را برکت خواهم داد

بگو :
" دوستت می دارم "
سر بر شانه ات می گذارم
و دست هایت را زیارت می کنم
با تو ,
خوب می شوم
روزهایم رنگ شقایق می گیرد
و قلب من تطهیر می شود
عشق ,
پر می کند
خورجین قلب مرا
و دفتر من ,
دیوان زیباترین شعرهای عاشقانه ی جهان می شود

بگو :
" دوستت می دارم "
تا زیباترین معجزه ی جهان
شکل بگیرد .

اکبر درویش . آبان ماه سال 1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر